Deprecated: Optional parameter $post_ids declared before required parameter $offset is implicitly treated as a required parameter in /home/kanabis/public_html/wp-content/plugins/spotim-comments/inc/class-spotim-import.php on line 204

Deprecated: Constant FILTER_SANITIZE_STRING is deprecated in /home/kanabis/public_html/wp-content/plugins/spotim-comments/inc/class-spotim-options.php on line 124
שני עובדי קנדוק נחטפו לעזה, חשש כבד לפעילות חוות הקנאביס של החברה

שני עובדי קנדוק נחטפו לעזה, חשש כבד לפעילות חוות הקנאביס של החברה

מחבלי חמאס לא פסחו על חוות הקנאביס של חברת אינטרקיור-קנדוק בקיבוץ ניר עוז, אחד ממוקדי הטבח. שני עובדי החברה נחטפו לעזה. החברה לא יודעת להעריך את הנזק שנגרם לחווה אך ישנו חשש לעתידה

חברת אינטרקיור מדווחת הערב (שלישי) כי חוות הקנאביס של חברת קנדוק שבבעלותה בקיבוץ ניר עוז, נפגעה במהלך מסע ההפגזות והטבח ההמוני שביצעו מחבלי חמאס בישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר. על פי הדיווח, שני עובדים של החברה נחטפו לעזה, ובשלב זה גורלם לא ידוע. האזור בו נמצאת החווה, יחד עם קיבוץ ניר עוז כולו, הוכרז כשטח צבאי סגור והגישה אליו מוגבלת.

אינטרקיור, בהובלת רה”מ לשעבר אהוד ברק, מציינת עוד כי היא אינה יודעת לאמוד את גודל הנזק שנגרם למתקן בכללותו, או בפרט לאלפי צמחי הקנאביס שבחממות, אך מדגישה בדיווח כי היא מעריכה שממשלת ישראל תפצה את אותה על כל נזק שייגרם לחווה. עוד מציינת החברה כי היא קיבלה הצעות לגידול הגנטיקה של זנו הקנאביס שלה במתקנים של חברות ושותפים עסקיים אחרים.

חוות הקנאביס של קנדוק בניר עוז היא אחת מחוות הקנאביס הגדולות בישראל ומתפרסת על פני 30 דונם. בימים רגילים היא מפיקה את מרבית זני הקנאביס של מותגי החברה, בהם גם המותג האמריקאי המפורסם קוקיז. הבעלות במתקן מורכבת משותפות בין חברת קנדוק, המחזיקה 74% ממניותיו, לבין קיבוץ ניר עוז עצמו המחזיק 26%. קיבוץ ניר עוז היה אחד המוקדים המרכזיים של הטבח וכרבע מתושבי הקיבוץ נרצחו או נחטפו.

אהוד ברק קנדוק אינטרקיור (צילום: Omerzomerz, ויקיפדיה)
אהוד ברק, יו”ר אינטרקיור-קנדוק (צילום: Omerzomerz, ויקיפדיה)

ראוי לציון כי חברת קנדוק התגייסה למאמץ האזרחי הנרחב ומספקת קנאביס רפואי בחינם לאלפי מטופלים תושבי עוטף עזה.

בהודעה שפרסמה החברה לאחר הדיווח לבורסה נכתב כי: “על אף האתגרים הרבים, הנהלת החברה, בתי המסחר ובתי המרקחת פועלים בעצימות גבוהה על מנת לספק את השירות ולענות על העלייה בביקוש למוצרי החברה הנדרשים בעיקר בתקופה קשה זו. כידוע מתקן הגידול בניר עוז הינו מהמתקנים המתקדמים והגדולים בישראל ומחוץ לצפון אמריקה, הכולל את הבנק הגנטי והמלאי הגדולים בישראל ואחראי על אספקת חלק משמעותי מתצרוכת הקנאביס הרפואי בישראל”.

“מאז תחילת המלחמה, המתקן בניר עוז מוגדר כשטח צבאי סגור ועל כן, בשלב זה, אין גישה למתקן ואין יכולת לאמוד את מלוא היקף הנזק שנגרם למתקן ושיקומו,” נמסר עוד. “יתר מפעלי ומתקני החברה בישראל ובעולם פועלים כסדרם ובאופן מלא ונתבקשו להעלות את קצבי הייצור. החברה מעריכה כי תהיה זכאית לפיצוי מרשויות המס בגין הנזקים שנגרמו לה”.

עוד נכתב בהודעה כי “החברה על מתקניה (ובכללם מתקן ניר עוז) הוכרה בעבר כ’מפעל חיוני’ והיא פועלת ביתר שאת להשבת הפעילות במתקן במקביל להרחבת אספקת המוצרים משאר מתקני ושותפי החברה בארץ ובעולם. בהקשר זה נציין כי החברה קיבלה הצעות לאספקה וגידול מוצריה ממספר שותפים בארץ ובחול וכן מגורמים בינלאומיים משמעותיים. בשלב זה, אין ביכולתה של החברה לאמוד את היקף ההשפעה האמורה על תוצאותיה הכספיות, בין היתר לאור אי הוודאות ביחס למשכו של המצב הביטחוני והשלכותיו הישירות והעקיפות על החברה.”

חוות הקנאביס בקיבוץ ניר עוז
חוות הקנאביס בקיבוץ ניר עוז

לסיכום מציינת החברה כי “אינטרקיור באמצעות קנדוק ורשת גבעול, קבוצת הקנאביס הרפואי הגדולה והמובילה בישראל, החליטה לממן את הטיפול תושבי ומפוני יישובי העוטף ונפגעי המסיבה ברעים, ומאפשרת להם לקבל, ללא עלות וללא כל מגבלה ממגוון מוצריה האיכותיים, בכדי להקל על סבלם ולספק מזור למצבים רפואיים שונים, ובכלל זה טיפול כאב וטיפול בטראומה. החברה עובדת בקשר רציף עם משרד הבריאות והיק״ר ועושה ככל שביכולה לסייע למטופלים תושבי העוטף וכלל נפגעי מתקפת הטרור.”

מנכ”ל אינטרקיור, אלכסנדר רבינוביץ, מסר: “על אף שאנו מזועזעים ממתקפת הטרור ומהפגיעה הברברית והנפשעת של ארגון הטרור, אנו חזקים ומאוחדים. אנו מחזקים את משפחות הנרצחים, החטופים, הנעדרים והפצועים, בהם גם עובדי החברה תושבי קיבוץ ניר עוז. אנו מבקשים להביע את הערכתנו לחיילי צה”ל וגבורתם עד לניצחון במלחמה. מיד עם פרוץ המלחמה, עובדי אינטרקיור התגייסו באופן מלא לטובת מתן סיוע לתושבי העוטף ונפגעי מתקפת הטרור אני מבקש להודות לעובדים ולמנהלים על הירתמותם ומסירותם הרבה”.

“אינטרקיור החברה המובילה את הטיפול באמצעות קנאביס הרפואי בישראל שפועלת שנים מתוך ובאמצעות הקהילה הנפלאה שבקיבוץ ניר עוז, רואה לעצמה חובה לפעול בנחישות ובמהירות לשיקום מתקן החברה בניר עוז לטובת כלל מטופליה בישראל וקהילת העוטף,” אמר עוד. “מיד עם פרוץ המלחמה החברה החליטה לממן את אספקת משפחת מוצריה האיכותיים לטובת מטופלי העוטף וכלל הנפגעים באירוע הרצחני. זאת חובתינו להקל על המכאוב והסבל הרב שהם עוברים. הבאת הקלה ומזור היא המשימה שלנו ויחד ננצח”.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר